20170423

Izzah



sumber: weheartit

Izzah bertudung ungu pengawas sekolah pandang aku. Malu-malu nak salam agaknya.

"Hai akak." senyum Izzah tampak baris giginya

Izzah. Sejak kecil dah pandai bercerita. Sembang dengan dia boleh jadi lama macam sembang dengan makcik-makcik! Dah darjah tiga budak ni.
Anak ketujuh daripada sepuluh orang adik beradik. Semua sepuluh beradik ni dah jadi anak yatim sejak lebih sebulan arwah pergi dijemput Ilahi.

Aku senyum. Dia senyum. 
Tak nampak langsung dia tengah bersedih.
Dia mula cari idea nak sembang. Jumpa pun setahun beberapa kali je.

"Akak tahu tak apa beza akak dengan klcc?"

Aku diam, geleng kepala acah tak tahu apa-apa.

"Klcc milik kerajaan, akak milik saya. cia ciaaa."

Faham tak apa perasaan bila kau dah boleh agak dia nak cakap apa tapi buat-buat tak tahu sebab taknak orang tu kecil hati?
Hah samalah ni.

Lame kid, lame. Tapi takpe I'm going to entertain you because this sis is cool.

Bila sampai waktu nak bertolak balik semua dah bersalaman.
Izzah capai tangan aku.

"Akak, janganlah balik." Izzah muka monyok.

Allahu. Tak tahu nak berperasaan apa. Rasa nak nangis tapi aku tahan.
 'Kecik-kecik kau kena tempuh dugaan yang aku taktau boleh lalui ke tak.' bisik aku dalam hati.

We all have that one person that we lose.
We all have that unbearable feeling that we keep for ourselves.
We all have to endure. 


One more time
Oh seasons, don't disappear
One more time
The time when we were fooling around

One more chance
The memories stopped my legs
One more chance
I cannot choose my next destination





Till we meet again with that one person.
Sebab perpisahan hanya di dunia.

ciao.

No comments:

Post a Comment

KEENX